1. ŽÁDOST
Žádost o pečovatelskou službu podá žadatel buď osobně, nebo pomocí rodinného příslušníka, telefonicky, nebo písemně. Zanechá na sebe kontakt a sociální pracovnice s ním domluví termín schůzky- sociálního šetření.
2.SOCIÁLNÍ ŠETŘENÍ
Během sociálního šetření dojde k:
- představení služby
- očekávání zájemce o službu
- vyjasnění služby
- uzavření smlouvy nebo odmítnutí zájemce
3. SMLOUVA NA POSKYTOVÁNÍ PS
Je uzavřena vždy v písemné podobě. Ve smlouvě jsou dojednány podmínky, za jakých bude služby poskytována.
Pokud se v průběhu sociálního šetření zjistí nesrovnalosti, může dojít k odmítnutí zájemce o službu.Tuto skutečnost oznámí zájemci sociální pracovnice, a to ústně. Na žádost zájemce může obdržet i písemné vyjádření o odmítnuté službě. Sociální pracovník informuje zájemce o právu si stěžovat.
Odmítnutí zájemce o službu může nastat v těchto případech:
- zájemce nepatří do naší cílové skupiny
- službu, kterou zájemce požaduje, naše organizace neposkytuje
- zdravotní stav zájemce překračuje možnosti poskytování soc. služby
UKONČENÍ PLATNOSTI SMLOUVY:
- úmrtím uživatele
- jedna ze stran smlouvu vypoví
- vypršením platnosti smlouvy
- výpovědní důvody ze strany poskytovatele:
a) za hrubé porušení se považuje neplacení úhrady za poskytnutí sociální služby po dobu delší než 3 měsíce
b) jestliže se uživatel chová k pracovníkům způsobem, jehož záměr nebo důsledek vede ke snížení důstojnosti osoby, nebo vytváření nepřátelského, ponižujícího nebo zneklidňujícího prostředí (v případě, že své jednání i přes 3-upozornění nezměnil)